Kenduri Awen

Jun 6, 2009

Tepat jam 12.00 t/hari kami sampai kat umah opah..masuk dulu tggu opah bsiap², atok lak p kenduri kat blok K taman tu jgk..anak md zain kawen. Dlm jam 12.30 gitu bgerak le kami 4 beranak ke lokasi pertama iaitu Tmn Seri Lekir umah pokcik Halim (x-ray) Kami naik keta kami la..tp suh atok drive..dr situ nmpk la kekok skit..huhu..sian atok..hehe..

atok merungut stering kecik! Haha..

nie lah opah amin...Opah nmpak blue la..

Kami lalu jln kg je tp lintas kat kg. sg. limau pun ade kenduri kawen gak (x djemput ye) masa tu pengantin tgh sampai..so jalan 'jam nenas' la kan..jam 1.00 gitu baru sampai..masa cari umah tu senang jer. Sepanjang jln pun ade petunjuk arah ke umah pengantin..sampai je ade dah kugirannye org kg mak aku jgk..tp ni 1st time le aku tgk si jasmin. Itu nama dia la..tp kalo tgk orgnye alahai..skali tu nyah kau..! Amin suke tgk..sampai kerut² dahi mybe sbb sore si jasmin tu nyaring sgt kot.Tp bila si jasmin nyanyi lagu rancak amin siap menari lagi..tu yg x tahan tu aku nengok..aku tggl beg dlm keta so xde la nk tunjuk bukti gambor si jasmin ..len kali la kot² ade rezeki lagi ye..kenduri umah pkcik halim ni amin mkn byk maybe sbb amin dh 2 kali 'yak' sblm nk jalan td..hehehhee..lg pun ns minyak nye mmg sedap sama daging masak itam..peberet aku tue..

Dekat 1.50 cmtu kami minta diri le nak p kenduri org kg mak lak..pembetulan le entri sblm ni aku kata abg pak ngah rupenya sebelah umah pak ngah..salah info. Masa sampai tu pengantin pun dh abih makan dh masuk dlm umah dh bgambor..Aku rasa tak mo makan..mak aku je amik makan..pastu siap mkn dlm umah pk ngah lak tu..sembang² le ngan mak ngah (dah berisi badan makcik aku). Sekali tu pak ngah masuk bawa nasi minyak lauk pauk sume..pastu amin lak masih makan lg..aku suh opahnye suap le..so nak tak nak aku makan lagi le sbb dah dpn mata nak plak mk ngah pun ngajak sekali..ehm..amin mkn lagi..byk jgk..huhu..selera kot amin makan tgk ramai org cenggitu..kalo kat umah sampai di paksa²..amin..amin..

Kami minta diri lagi le..dlm 2. 30 gitu..singgah umah mak yang kat depan tu sbb parking pun kat situ kan..jadi tu berkerumun la peminat² amin..sampai amin menangis tak mo balik! Huh..melampo btui x ubah mcm sin chan lak..terbeliak mata nmpak gadis²...wakakaka...

amin dgn kak shila (sepupu 2 kali..stlh diexplain oleh laling hehehe)
Blkg tu sume kawan kak shila..yg kerumun kat amin

Dekat jam 3.00 kami balik le..aku n amin singgah la kejap umah opah. Men² ngan ecah..smpat la aku tngkp gambor diorang nie..aku cukupkan gambor 9 keping (memori saiz 16 mb je)..haha..sbb kamera aku ade masalah sbnrnye..nnti le len kali leh citer..pastu tinggalkan charger utk di cas..wah..jimat karen umah aku! hahhaa...x lah..mmg problem kamera nye..huhu..sian aku..

Pastu kami pun balik le ke sangkor..laling pun dah pulang tgh repair² kete..men² la kat luar jap..siap² mandi pe sume pastu kami anak beranak tido dgn nyenyak petang tu..sampai jam 6..oo letih betui..hehehe...
amin n adik ecah syg..ehmm syg korang!

Petang td kami p le pasar mlm beli makan² n sayur sebe skit kan..pastu ronda² balik umah..pastu ngadap le tenet..ngapdet ni ha..wah..byk kali amin ngaco excited tol tgk gambornye ngan ecahh! Ehm..esok tak tau lg perancangannye..pape pun nnti aku citer la ek..k la..gud nite sume..!

7 kOmEn:

atle ♥ waT¡e said...

1st...hahaha..giler apa!!!!

haruan tasek said...

ooooo mengaku gila tuan punya blog.... lari... bahaya kita d sini

miss izan said...

wah...
amin nampak bergaya di sisi ecah cantik...
hehehe

joegrimjow said...

balik nanti semua da satel daaa
huhuk

matabulat (lat) said...

coti skull musim owang kawin kan akak?..hehe

Monkey D Luffy said...

AMIN + ECAH = kumpul2 duit ler maknyer... anak kamu dah nak kawen tu

muahaha

atle ♥ waT¡e said...

ish..xkan nk kawen ngan sepupu sndiri..hikhik..

Post a Comment