Sunday Blues!

Jan 10, 2010

Salam sume...

Ari ni adalah ari yg memenatkn bg aku. Letih sgt rasenye. Tak kemana pun pg tadi, bangun pun lambat. Mujur ade nasi lebih jd kami bekpes ns goreng aje. Then, like alwiz aku kemas umah mn yg patut pstu jam 11.30 kami pun ke umah Opah sbb dh janji nk wat lakse mee ..nyum..nyum...

Kat umah Opah, kedengaran suare sumbang Opah sdg membebel²   sambil mengemas bilik adik aku Bob. Biase le kan, mak mak ni mmg suka cenggitu. Mangsa keadaannya x len x bkn of kos le Atuk. Aku n lain² buat x tak reti ajer..kecuali sorang je yg brani layan Opah yaitu Amin! Bukan nk nolong kemas tp lagi mengaco ade la..Ok stop pasal Opah bebel, ekceli nk g tau. Walopun Opah slalu cenggitu tp Atuk sayannggg sgt kat Opah..buktinya? Tadaaaa.....


Opah dpt gelang tgn ari Khamis lepas tp jgn salah sangka lak my mom bkn Queen Qontrol ek. Dr citer  Opah, agaknye mmg niat Atuk nk belikn gelang kot. How sweet! Mase aku amik pic ni,  Opah baru je lepas makan nasi dua pinggan ekceli lakse mee tu aku punye (mangkuk ke-2) tp tlh dibedal oleh Opah..haha..Atuk lak sejak bersare mmg tugasnye angkat kain selain menjaga cucu..bukankah bantu membantu tu satu amalam yg mulia n m'harmonikn umahtangga....

Mmg pueh sgt² dpt makan lakse mee, tq Sis walopun lunch agak lewat sbb asik sembang aje kan  yg penting  3 mangku aku mkn ari ni. Pasni, aku leh masak sendiri, tadi tu p menuntut ilmu. Tp kalo nak wat lagi tu mybe lambat lg le kot lg pun laling x bape kenan ngan lakse mee. Harus dipikir 2 3 kali kalo nk buat setakat perut aku sorg je nk mencekik..ngeehh~

Balik umah tadi jam 5, aku merehatkn diri atas tilam dpt la rest 30 - 40 minit (betui, aku kira oOo..) Aku kena kaco ngan laling amin tu yg tpaksa bangun. P segarkn diri terus masak kuah kari utk dinner . Asik kari je kan? Ehm..itu le peberet laling nk wat cm mane..laling n amin mkn sama byk aku tgk..alhamdulillah..

 

Penatnye bukan ape, sbb dr smlm smpai ari ni dok ngemas baju² yg dah sarat marat aku tgk dlm bilik ke-2 tu. Ade lagi selonggok baju unipom laling yg dh x pakai (aku pun x tau nk wat pe) n baju kurung aku yg lame² ingat nk kumpul n sedekah aje..Baju bby dah standby cuma utk dibawa ke ospital je blm siapkn lagi. Aku kemas ni bkn ape, nnti my MIL nk dtg so segan le sgt kalo umah tunggang langgang kan..Kang ape lak katanye. Baru umah sewa blm umah sndiri lagi Tgk aje la nanti...

p/s : bestnye kalo esok coti...!

4 kOmEn:

GreenJade said...

sure ini mama still penat gitu..tu lah kans..kdg2 program nk santai2 wiken sll x kesampaian nak lak ade anak kecil ehheheh

laksa..ferghh my feveret tuh..tetibe aura lapar ku dtg aihh tih3 :p

atle ♥ waT¡e said...

time kasih kerna memahami :b:

babysyahirah said...

alaa...jgn la nangis syg...huhu...x sabar nk tgk baby...miss my baby oso.. :f:

izandaughtersalleh said...

kak tie,baju izan banyak lagi ni tak lipat. hahaha

Post a Comment