Juadah Berbuka...Lagi Lagi dan Lagi...

Aug 20, 2010

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum WBT....

Mula mula..menu semalam (puasa ke-9) Akhirnya, dapat juga aku buat tauhu sumbat poket. Masa balik ambil anak-anak, ada lah aku cerita kat mak n kachu (pakcu amin) yang aku nak buat tauhu poket..siap suh kachu datang amik lagi kalau nakk la...

Buat punye buat..terus masak siap..lain macam ja aku tengok..haishh..x jadi lagi ke..omg!! Muka dah cuak petang tu..nak plak bila si Mardhiah merengekk..huhu...last² Mr.M sambung menggoreng..katanya ok ja..Tapi aku siap sms kachu, bilang jgn dtg..mcm x jadi ja tauhu poket..Riso la kan..dah la aku tukar intinya. Asal resepi inti udang, tapi aku buh hotdog n isi ketam...nyum..nyum campur chees..karot..daun sup skit..ehmm..terliur lak.. :o

TIme berbuka..sediakan sos..makan jugak..fulammaakkk..mabeles wei..hehe..Nak gambor ke..alah takde la..ade amik satu je ari tu..guna hp camcung..tp kabur giler..tina ade la tgk..kan tina kan..hehe..ok InsyaAllah nanti leh buat lagi cuma perlukan kekemasan ja...Sekian citer semalam..

Hari ni masak apa..??? Tengok gambar dulu ehhh...Sedia...1...2....3....
Owwhh...adunan keju yang sangat menyelerakan..bergetahh weii..mcm pizza makan panas-panas...nyumm..nyummmm..
Masa potong..rasa terus nak masuk mulut..sib baik x masuk waktu lagi..baunya of course la enakkk...sangat enakk....rugi kachu x dtg malam nih...hehe
Haaa... Yang ni aku punye..aku makan ngan kuah spageti..Sedap hingga menjilat garpu..Adakah anda rasa terliur?? Nak resepi?? Hehehee...Aku bukan kedekut ilmu..masalahnye aku pun x dapat resepi..balik-balik tengok dah siap dah dibakar atas induction cooker..Means, Mr.M le masak kan..ishh korang buat x reti lak yer...

Aku buat apa..?? Aku tukang makan la..Mr. M ja yg pandai masakan western ni..aku bersyukur seadanya dapat Laling from oversea...hikhik...Orait, nak mendobi malam nih..esok nak buat biskut raye..(yor la tu..mengarut!) :r

Slmt berpuasa sok ehh...Wassalam....

2 kOmEn:

Ros said...

syoknya boleh masak dibulan posa, lagi syok kalau husband yang masakkan... hihi...

kak Ros dok tengok kain baju saja laa... nak lebih lebih tak boleh. Laki kak Ros? dia lagi pandai kalau bab makan...

miss ahjumma said...

takpe la kak ros..kak ros tgk tgk kain...ada gak masyukkk....hehehehe..

org lelaki kalo bab mkn mmg pandai kak..cuma maleh ja depa nak ke dapur slalu..tapi kalo depa take over keje kita slalu..mo pecah dapur dibuatnya...hahaha

Post a Comment