Ayor Barli

Jul 4, 2010


- Gambar di atas adalah ikhsan dari pokcik google -

Salam..jemput le minum air barli eh..sedap oi..sedap sangat. 1st time buat sendiri. Biasanya beli ja. Dah lama teringin nak buat ja sendiri kasi puas minum..ari ni baru dapat..Ari ni masak ini ja..pagi sampai petang makan barli. Hahaha..(mo mengamuk laling aku eh..)

Owh ya hari ni masak kari daging lak..Maleh nak amik gambor sebab asik kari ja kan kalo time coti. Itu la peberet laling. Kalo tak kompem aku masak rendang daging ari ni..bleh plak dia suh aku tunda ke mggu dpn lak..suka suki dia ja. 

Ok..barli tu aku rebus sama gula batu ya. Seperti yang disarankan oleh tawan-tawan. Ok itu ja nak bagi tau. Sekian. Wasalam.

3 kOmEn:

al-lavendari said...

saya pun tiap kali minum di kedai mesti minum barli. tapi tidak piawaian lah pulak. ada yang terlebih masak, ada yang keras lagi. ada dibubuhnya banyak sampai setengah gelas dan ada yang letih mengejarnya tak dapat2. ikut kedai yang jual.

buat sendiri lagi bagus.

♥♥ atie ♥♥ said...

mmg puas pun...ati sorang ja 3 kelas minum..haha

Fariena said...

sedapnyer ayor tuh....

Post a Comment