Adik Abg Long Nakal...

Sep 8, 2009

Salam sume..nak tau ke nape aku ckp adik abg long nakal...huhu..aku riso le..dari ari ahad ri tu..x aktif..gerak pun aku rase x sampai 10 kali..sedangkan ari sabtu lepas..mmg aktif giler..aku tekan² pun cepat betul bby bg respon..tapi sampai sahur tadi..something wrong ke..aku mula riso..buat le cam mane pun..diam aje..xkan tido kot kan..haish..x pueh ati..aku doa je kat Tuhan bg petunjuk...mmg takut sgt²...

Ari ni kat opis..wat keje mcm biase..tetiba Ummi dtg antor majalah MW yg mmg aku langgan tiap mggu..jadi aku amik mase jap bace le mana yg patut dulu..smpai la bab ibu hamil berpuasa..ada lah bagi beberapa fakta mengenai ibu hamil yg berpuasa n tak berpuasa...Ada kajian mengatakan ibu hamil yg berpuasa..akan lahirkan bby yg sihat manakala kajian yang lain menafikan..dan banyak lagi la..akhir perenggan tu plak ada beberapa faktor yg ibu hamil perlu amik tindakan (jumpa Dr) kalo ada tanda² nye le..Buku dah tggl dlm kete laling tadi..so..antaranya kalo ibu hamil rase haus sesangat, rasa sakit skit², air kencing yg hancing, loya, pening, bby x aktif dari sblm nye...dll. Ade 2 3 perkara tu jadi kat aku lately...tu yg terus suspen..heehe...

Apa lagi..pas bace terus msg laling bg tau nak p klinik pagi nie..riso sgt dah ni..kalo aku tekan perut pun diam jugak..mane le aku nk dgr jantung bby kan..hishh..Jam 9.10 pg gitu..laling pun sampai le amik aku pastu kami terus p klinik..Aku org pertama pg tu..Bila timbang je berat aku turun sekilo..mybe sbb aku pose..huhu kesian bby msti dh x cukup zat ni..Masuk je bilik..Dr scan le..mula² tu Dr diam aje..tapi aku dulu yg bukak mulut..'tu jantung dia kan?' Eee..mane leh sabar beb...Pastu Dr pun ckp le..sume ok..jantung pun bila kami dengar laju n normal mcm bby lain..Alhamdulillah..Dr pun tunjuk le kaki, tangan n jari..pastu Dr siap tekan n goncang perut aku ngan alat scan tu pastu kat skrin tu nmpk bby bergerak 2 3 kali..Dr buat 2 kali mcm tu mmg aku pueh hati dh nampak depan mate...Alhamdulillah...tapi pergerakan yg bby buat tadi tu pun aku tak leh rase x mcm sblm nie..So..Dr meyakinkan aku yg bby sihat sume siap cek tali pusat nye..pastu Dr bg tau..sometimes bby mmg amik mase rehat la...so far ok..mybe sbb bby kecik lagi..dh le kecik halus je aku tgk..huhu..aku ni tak mkn byk le skrg..haishhh..cam mane ni...

Balik tu..kuar je dr klinik aku ckp kat laling..bby ni nakal jugak le ye..merisaukan ajer..huhuhu..Harap² sume slamat..insyaAllah..Tq laling teman p klinik...sori le susahkan U...

6 kOmEn:

haruan tasek said...

Tau mana dia nakal... tak lahir lagi..hu..hu.. Itu namanya anak mogok ibu sikit makan hu...hu...hu....

atle ♥ waT¡e said...

haruan : bukan salah ibu mengandung..bapak budak ni patut lebih caring lagi..bg l support kat ibu nye..btui tak haruan..?

** SiZuKa ChAn ** said...

tu cara baby kak wati bergurau..hihi...
nak manje2 ngn mama dia...

>_<

HaSue said...

bb acah2 jer rupanya ekk...saja nak ngetest mama dia..hehee...
tp mmg riso tuh kalo xde tndgn cam biasa..mau digerak pewut cam ngejutkn org bgn tdo..hihi

Monkey D Luffy said...

anak yang pendiam kot

miss izan said...

ohoooooooooo...
noti eh adik amin nieh ;P
die saje je nak kasik kak tie kasik perhatian tuh ;)

-->jage baby and diri kak tie lek lok ;) makan bebanyak!

Post a Comment