Ngidam Lagik???

Jul 4, 2009

Opss..bukan aku n bukan amin..tp laling! Caye tak? Cayer la..betul ni..drpd nak makan pulut n kuah durian..sampai le dpt idea nak mkn pulut kuning lak..huhu..sian laling...So..pagi² dah ke pasar beli bahan..ni 1st time nak masak pulut ni..pengukus pun xde so pinjam le bonda punye..

Kalo korang nak tau..laling la yg masak pulut..aku masak rendang ayam jer..aku x penah le masak pulut..tgk penah..tp pas tgk laling wat..pasni rasenye blh buat lagi sbb aku tgk laling mmg suke makan..nak plak dgn rendang yg aku masak..sedap..laling ckp ek...bukan aku puji diri sndiri tau..Kalo masak rendang, aku suka byk kuah ye x suke yg kering..hehe

Yg bestnye sepanjang aku masak kat dapur..aku rase loya² nk muntah..hehe..pembawakan le tu kan..tpakse le control jerk...lepas siap masak mase tu laling n amin dah tido..kenyang bekpest le katekan..aku lak mmg rase la penat yg amat sgt...ye la dh lame x masak (selain masak ayor) tambah plak..panas jadi tu tekak aku haus giler..buat le sirap ais..fuh sedapnye..siap je masak..aku plak yg tido..aku cuma pesan kat laling suh p makan dulu tp please amik sndiri..sian laling..tp laling x mkn pun meratah aje skit²..kenyang lg kot..

Sedapnye tido sampai le amin yg kejut aku..huhu..x puas tido..xpe la..jadi terus la mencekik kami anak beranak..aku makan nasi..manakala amin n laling makan pulut kuning le kan..sonok tgk amin makan byk..bagus anak mama. Aku smpat tanye laling..ade niat pape ke nk makan pulut kuning kan..hehe..laling soal le aku balik.."mau mkn pulut kena ade niat ka?" Hehe...mane la tau laling..kot² la kan...hehe..tp yg benornye aku tau mmg laling tingin sgt² nk mkn pulut kuning..anything 4 U laling...muahx..hehe..

Pulut Kuning & Rendang Ayam!! Yg ni aku tapau utk bondaku..

Petang td, baru ngantor pulut utk bonda..antor skali ngan bekas kukus..mekasih ye bonda..jasamu ku kenang..masa antar td..bonda xde pun, bejalan umah kakaknye..windu kot. Ayahanda je ade..tgh potong rumput..sempatle atok tanye..sape buat pulut kuning..hehehe..kami le tok..sape ke lagi..ade org tingin makan..aku kabo je cam tu..Pastu kitorang beredar pas amin main² kat laman blkg tu..sampai x hingat nk balik...huhu..kami ronda² naik kete jer..manjung ke lumut patah balik ke manjung...hehe..thanks laling!

Sekian..tu aje citer utk ari ni..wassalam.

3 kOmEn:

haruan tasek said...

sedap pulut.... bila buat lagi jemput aku makan sekali...hu...hu

Monkey D Luffy said...

erk

aku pun suka pulut

genetik ni

miss izan said...

ohooooooooo
kak t yg bawa baby ur hubby lak eh ngidam ;P

kak t,len kali pos la kat sini sket ;)
tringin lak...

Post a Comment