Menu Ini Hari..

Jul 5, 2009

Lewat sudah utk aku citerkan..tp nk citer jgk. Pagi td, setelah b'bincang 3 beranak kami sume g pasar beli ketam nak masak lomak cili api. Dah lame dah aku nak sgt² mkn ketam nih. Mmg bharap sgt ade ketam dijual ari ni. Alhamdulillah, rezeki anak² kan..kami dpt le beli ketam. Beli 3 ekor je tp besor la...RM11 sekilo RM13. Jadila..cukup le perut kami anak beranak..Balik dr pasar terus masak. Ini lah hasilnye..Kotam masak lomak cili api..pedas ke? tak la..amin pun byk makan..selera sgt²..suke tgk kalo amin berselera nih..

Habis dah..sume aku n amin bedal..

Petang, kami ronda² le dr S'wan ke Lumut balik ke Manjung singgah pasar malam lak. AKu beli rojak buah RM2 je..sedap abis aku bedal. Pastu beli buah star..ntah le..aku tanye adik tu buah ape dah katenye buah star..buah star le kan..bulat² lak tu..spesis pelam nih. Yg biase aku mkn bujur²..x ingat ape namenye..tp rasanye sama..manis² masam..perghh..giler best! Opss..lupe lak..balik dr Lumut singgah beli durian 2 bijik yg besar..laling nak mkn...1 biji habis dah kena bedal ptg td..1 biji lagik kompem..balik keje ptg sok..habis le tu..hehehehehehe...

Buah star sekilo RM8 aku beli ½ kilo utk ari ni n mase dpn...

Balik dr pasar malam..hehe..jam baru 5.30 ptg benornye..kami kuar awal saje merayap kan habiskan minyak kete babah..Amin pun dh ngantuk so kami pun tido dgn lenanye..babah je layan tv sesorg..Bangun je dr tido terus rase tingin nk masak n makan mee goreng (mee sabah kiriman dr lasarbi). Sblm ni laling ade masak tp aku yg jual mahal. Bukan ape tekak mmg x leh terima kan. Sblm ni aku penah mkn masa kat sabah, mak mertua aku wat sarapan pagi..mmg sedap la kan..x mcm mee kat semenanjung nie. Jadi masak le kan tp sblm tu minta izin laling le dulu (solehah le kate kan). Laling suh masak 2 keping jer..bunyi mcm laling x nak mkn mee..Nasi pun ade lagi x kisah la kan. Jadi dgn rajinnye aku pun memasak..Dah siap, aku isi dlm 1 pinggan je bawa kat ruang tamu..mkn le kami mee goreng..pelawe laling skali le kan..sudahnye x cukup..ade permintaan lagik! Wakakaka..Habis je terus masak lagi 2 keping utk laling..

Aku pun amik gambo mee yg ke2 aku masak..hehehe special for my laling..burp!

Lewat aku tido ari ni (x elok utk mak buyung..hehe). Sekian sudah story ku yg x bape nak menarik..wassalam.

5 kOmEn:

Monkey D Luffy said...

amin tak akan gemuk nyer

genetik tu... genetik..

miss izan said...

haishhhhhhhhh
kuatnye makan...
tape2,biar je makan banyak2 ;)

naurah makwa said...

cedapnya..like ketam..tapi tak suka nak kupas kulit..boleg gituh?

haruan tasek said...

mi sabah 1 lagi...ha...ha...ha

atle ♥ waT¡e said...

kapten : mmg amin ikot genetik blh korang..

izan : emm..baiklah!

naurah : like ketam..sggup kupas..ade hasil..sedap..nyum²!

aruan : 1 je..?? nape x order 10 jerk??

Post a Comment