Musim

Sep 29, 2010

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...

Hari ni adik demam dan batuk. Kesian. Batuk ja muntah. Balik kerja tadi dlm jam 5 lbh sampai rumah opah adik masih tidur di ayunan. Bila adik bangun, adik menyusu tp sekejap ja..terbantut seketika sbb adik poo poo. Bila dah kasi bersih wangi semua, terus ja kami balik. 

Sampai dirumah, reverse balik..m ajak g beli cool fever. Then p tapau nasi ayam. On d way balik, adik batuk-batuk n muntah. Sgt banyak. Habis baju mama dia depan blkg. Masa tu, kami dah masuk tmn perumahan ni. Terus m u-turn p klinik pakar bayi n kanak² ling..samting like dat la, uihh ramainya penyakit patient. Sempat aku berbual dgn salah seorang ibu bayi 9 bln  di klinik td. Musim katanya..anak dia  dah 2 ari ni demam smpai x tido malam la. Risau katanya. Emm ye lah kak ibu mana la yg x risau. Huhuhu. Lama nunggu sampai sakit muntut. Selesai dlm jam 7 lebih. Terus balik.

Sekarang adik tengah lena. Sesekali bila dengar dia batuk, cepat-cepat aku lari tengok dia..bukan aku ja tapi abg long pun sama. Alhamdulillah..dpt seorang anak @ abg long yg caring. Semoga kekal lah eh sampai mereka besar..amin. Haa? apa? Babah dia? Hehe..m dah dudu dah. Ntah la penat sangat kot sian..babah pun caring jugak bah. Kalau ndak..x makan nasi ayam la kami malam ni. :D

Nampak gayanya..x dak sapa la yg nak bantu mama di dapur...hukhuk!
Berbalik kepada adik tadi. Mama doakan adik cepat sembuh k..dan mama harap abg long x dijangkiti demam..huhu..harap-haraplah..Adik ni demam nak ringan badan kot. Cepat-cepatlah membesar anak-anak mama..semoga kalian menjadi muslimin dan muslimat yg soleh dan solehah..amin amin ya rabb...

Susu banyak sampai terbuang mungkin adik x bape selera tp byk memerap ja. Terima kasih Ya Allah di atas pemberianMu ini.
Wassalam.

3 kOmEn:

armouris said...

info tentang bayi demam di SIHAT SELALU - FAQ Tentang Bayi Demam

armouris said...

info tentang bayi demam di SIHAT SELALU - FAQ Tentang Bayi Demam

armouris said...

info tentang bayi demam di SIHAT SELALU - FAQ Tentang Bayi Demam

Post a Comment