Salam Ramadhan

Aug 8, 2011

Salam Ramadhan buat semua..

Lamanya saya tinggalkan dunia blog. Kenapa ye. Rakan-rakan keliling pinggang saya tentu dah memahami. Jadi sempena bulan yang mulia ini, kepada yang masih belum tahu...saya nak bagitau....saya sedang hamil anak yang ke tiga (maybe bukan bongsu! ecehh...!) Antara simptom-simptom yang saya alami ...

Lilypie Maternity tickers

Semasa trimester pertama...saya dilanda 'malas' yang amat sangat! Serius. Sekarang masih begitu. Kain yang diampaian kadang-kadang 3 hari tak diangkat. Kalau diangkat pun, paling tidak 2 - 3 minggu tak berlipat. Kesian pada ahli rumah yang lain...tetapi alhamdulillah mereka memahami. Hehehe....malas ni termasuklah malas nak mengadap blog. Tapi saya rajin berbaring dan tidur..ehmm suka sangat!

Alhamdulillah...kali ke tiga hamil saya tak alami muntah-muntah awal pagi seperti semasa hamilkan yang sulong. Semasa hamilkan Ainul Mardhiah pun tak muntah cuma saya alah pada minyak rambut suami sehingga beliau terpaksa memakainya ketika berada di luar rumah sebelum nak bertolak ke office. Kali ini pula, saya betul-betul alah pada bau minyak wangi..mungkin ade sesetengah tu saya boleh terima tetapi percayalah...banyak yang saya tak boleh bau. Akibatnya bukan saya muntah..tapi akan mengakibatkan pening yang amat sangat-sangat. * takpe baby..mama bersabar kerana adanya kamu...

Hari ini usia kandungan saya sudah 17 minggu..alhamdulillah. Saya hanya doakan yang terbaik buat kami. Anda pun tolonglah doakan sama ya untuk kami...owh lupa nak cerita, semasa usia kandungan 13 minggu HB saya rendah...dan perlu check up semula ke klinik selepas 2 minggu. Akibatnya, hari-hari saya masak bayam, kerang, ikan tongkol..itu sahaja saya ulang-ulang selama 2 minggu. Alhamdulillah HB pun dah ok dari 10.1 kepada 15! Excellent!

Di bulan puasa ni saya harap takde apa-apalah..walaupun pengambilan makan dah tak sebanyak seperti hari biasa. Air pun kurang minum. InshaAllah...saya akan cuba yang terbaik untuk diri sendiri dan juga zuriat ini...

Ok lah..semoga entri hari ini akan menjadi semangat untuk saya mengupdate entri-entri seterusnya...inshaAllah. Kepada sesiapa yang mahu mendekati saya..silalah jangan wangi-wangi sangat yer...Sekian, terima kasih.

Assalamualaikum & selamat berpuasa...

0 kOmEn:

Post a Comment