Segan / Pemalu

May 20, 2011

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah. Bahagia rasanya hari ini. Kenapa ya. Ntahlah. Perasaan saya ja tu. Atau mungkinkah kerana Pn. Hajar pegang dagu saya pagi tadi ketika berbual..erkk! Tergamam dibuatnya. Ada guna-guna ke? Ngeee~ (melawak ja ya puan hajar...)

~ subhanallah ~

Hari ini, tak pasal-pasal diminta mengajar kakitangan office guna sistem kehadiran. Huhu..saya paling tak suka bila kena mengajar. Bukan kedekut ilmu ya. Tapi memang segan! Walaupun, yang terlibat kebanyakannya perempuan yang sememang kenal antara satu sama lain.

Inilah salah satu kelemahan saya. Berhadapan dengan semua orang dan menjadi perhatian semua orang..! Walaupun, saya memakai klip bunga di kepala sebagai penghias hijab saya hari ini (2 3 orang dok puji..) tapi still segan sewaktu memberi tunjuk ajar..hahaha. Tapi setiap yang bermula pasti berakhirkan bukan? Tak la lama pun bercakap..tapi bila dah tamat tu...fuhh! Leganya..Mohon maaf pada semua jika ada terkurang ya...(dengan harapan semua orang baca blog saya..hehehe)

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Last year, dalam bulan April kalau tak silaplah..saya dan officemate (termasuklah bos saya) menghadiri kursus berkaitan 5S yang turut melibatkan semua jabatan lain. Masa tu, kami diminta untuk membuat presentation setiap jabatan. Haa..bab ni yang saya suka kalau bab-bab menulis atas kertas mahjong (betul ke spealling nih?) Suka la kan..tulisankuchantique! (Allah..riaknya kamu!)

Malas nak cakap banyak..korang tak caya nanti. Sila lihat picture di bawah... :-)

 ~ Chantique tak?? ~

~ Dr kiri my bos, saya, kak liza (skrg dh slim tau!) dan mr.B ~

~ Masa kena present..saya tak berani nak pandang audience ~

~ Segannye Tuhan ja tahu...hahaha ~

Kelemahan saya lah ni. Nasib lah dah kahwin dah bersanding..kahkah. Ampun. Memang pemalu saya nih. Tak boleh dinafikan. So kepada sesiapa yang tidak mengenali diri ini sepenuhnya..kadang-kadang mungkin saya nampak sombong. Sebolehnya, cubalah fahami saya memang begini. Hehehe....

Saya tak cuba untuk berubah dan tak mungkin berubah sebab sifat segan/pemalu ni memang bagus bagi wanita..hehehe...

Allah. Terima kasih di atas kurniaanmu (bertulisan cantik dan pemalu). 

Wassalam.

0 kOmEn:

Post a Comment