Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Jahat. Siapa? Ntah..saya kot. Korang jahat tak?
Saya masih berusaha untuk menjadi penulis tegar..wassalam.
0
Ekspedisi Gunung Hijau - CuTe!
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Wah..wah...wahh...Bolehkah ni nak mendaki Gunung Hijau 10hb ni...erkk!!
Stamina ok ke kO? Ntah la..yang pasti terpaksa juga tinggalkan anak-anak terutamanya Adik seharian bermula jam 4.30 pagi...uwaaa!! I'm sorry sayang..I have to do this..I can't say nO..cause ur mommy is going to be very very cute after this programmm....hahahaha!
Ok..ok..sekian dulu. Misi nak jadi penulis tegar boleh berjaya rasanya ni...ting tong...ting tong...! *Bengong jap!
Anda. Yang masih sudi membaca. Jangan lupa, mendoakan keselamatan saya dan rakan-rakan cute sepanjang pendakian. Terima kasih. Wasalam.
0
Manjung Fun Run 2011
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Sebolehnya saya nak jadi penulis yang tegar..hehe...
Info untuk hari ini adalah berkaitan dengan Manjung Fun Run 2011 anjuran Pejabat Belia & Sukan Daerah Manjung. Larian ini akan diadakan pada 17hb. April 2011 (Ahad) bermula jam 7.30 pagi sejauh 2.5km..
Peserta larian adalah mengikut kategori iaitu Pemimpin (Ketua-ketua Jabatan), Remaja (7 - 14 tahun), Rakan Muda (15 - 25 tahun), Belia Lelaki (26 - 45 tahun) Belia Wanita (26- 45 tahun) dan juga Veteran (46 tahun ke atas).
Terdapat juga acara sampingan seperti Senam Cergas Komuniti dan Cabutan Bertuah. Ada hadiah (hamper) dan sijil bagi pemenang 1 - 10 mengikut kategori. Sesiapa yang berminat boleh buat pertanyaan atau dapatkan Borang Penyertaan di Pejabat Belia & Sukan Daerah Manjung, Tingkat 3, Bangunan Persekutuan Seri Manjung. No Tel : 05-6881699 (Cik Norazrin / Cik Ku Azreen / Pn. Ika)
Ehm..macam nak sertai..tapi tengoklah nanti yer..join ke tidak. Kadang-kadang saya ni semangat berkobar-kobar nak join tiba ja hari sebenar, sekelip mata keputusan boleh berubah...hahaha
Sekian dulu berita terkini dari saya. Wassalam.
0
Mak
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Saya cemburu bila melihat mak orang lain sihat. Huh! Mak saya bukan x sihat..tapi 'sihat dalam cara dia' (menanggung penyakit diabetes). Tahu kan maksudnya. Ke dua-dua belah kaki mak penuh dengan parut marut.
Sejak minggu lepas, asyik cakap nak pergi rendam air panas lah, air masin lah, minta carikan ubatlah. Gara-gara kakinya bertambah-tambah gatal. Huhuhu...saya faham tapi saya ntah tak tau nak cakap macam..yang menanggung ja tahu. Saya tak nak bebel kat mak..sebab nanti mak yang terasa.
Paras gula dibadannya pun sudah 13 hari ini. Tinggilah tu. Bila saya kata mak makan manis..sebab itu lah tinggi jadi gatallah kaki mak tu. Mak tak percaya dengan kata-kata saya. Mak kata, mak tak makan manis pun..mak tak makan nasi dah dua hari. Mak kata biarlah mak tak makan. Huhuhu...saya diam ja la.
Fikiran saya melayang-layang ntah kemana..fikir kalau-kalau..ehmmm *isk..sik nangis jap eh (tak boleh nak tahan dah....
Kalaulah mak tahu betapa saya sayangkan mak..apa yang abah dan kami semua larang semua tu adalah untuk kebaikan mak..sebab kami semua masih perlukan mak..kalau mak tahu...huuhuhu Allah...
Selamat Hari Lahir Mak...sayang mak!! (walaupun anak mak ni sebenarnya tak pandai nak tunjukkan rasa sayangnya pada mak..uwaaaaa!!)
Wassalam.
0
Kami terus bertolak balik ke Sitiawan jam 2.10 petang dan tiba alhamdulillah selamat tiba di rumah jam 5.15 petang. Dalam perjalanan Abg Long pula tiba-tiba mabuk dan muntah di dalam kereta. Nasib baik dah sampai Manjung masa tu. Berhenti tepi jalan cuci-cuci apa yang patut. Dah sampai rumah still lemah Abg Long..bagi mandi baru dia segar. Kasihan.
Sekian sajalah kisah kami sekeluarga. Tunggu raya nanti kot jalan-jalan jauh lagi. InsyaAllah. Tawau..nantikan ketibaan kami ya! Wassalam.
Penang : Misi Jejak Kasih #3
Bismillahirrahmanirrahim....
Assalamualaikum wbt...
Sambungan misi Jejak Kasih. Kami anak-beranak bersarapan di Hotel tapi x sarapan sama-sama SIL sebab kami terlajak tidur..anak beranak diulit mimpi indah *agaknyalah...
Saya sukakan decoration di hotel tu..rasa tak macam di hotel tapi seperti kami di rumah sendiri. Lupa nak ambil gambar di lobi sebelum masuk kafe..Adik dan Abg Long teruja bermain di situ.
Selesai bersarapan kami bersiap-siap terus check out. Tak berjalan ke mana pun, fligt SIL dalam jam 3.00 petang bermakna jam 1.00 petang sudah perlu ada di sana check in lugage. Maka, kami sekadar meronda-ronda di Komtar. Owh, sebelum itu kami membelah belah jeruk di pasar jeruk (saya tak taulah apa namanya tapi berdekatan dengan Komtar) untuk di bawa pulang ke Manjung. Semestinya!
Penat meronda-ronda di Komtar kami makan kfc di bawahnya. Yang paling boring (mujur tak hilang selera makan) Abg Long menangis-nangis minta dibawa ke tempat game berhampiran. Bilangnya, nak naik kudalah, nak naik kapal layarlah. Siap minta wang lagi sama mama! Aduh! Nasiblah ada SIL dan kawannya..kalau tidak ehmm faham-faham aja lah...
Selesai makan dan bermain kami bergerak ke Bayan Lepas Airport..mengisi detik-detik akhir bersama...
Selesai makan dan bermain kami bergerak ke Bayan Lepas Airport..mengisi detik-detik akhir bersama...
~ Selamat Jalan makcik Dayen...insyaAllah...kita berjumpa lagi! ~
Kami terus bertolak balik ke Sitiawan jam 2.10 petang dan tiba alhamdulillah selamat tiba di rumah jam 5.15 petang. Dalam perjalanan Abg Long pula tiba-tiba mabuk dan muntah di dalam kereta. Nasib baik dah sampai Manjung masa tu. Berhenti tepi jalan cuci-cuci apa yang patut. Dah sampai rumah still lemah Abg Long..bagi mandi baru dia segar. Kasihan.
Sekian sajalah kisah kami sekeluarga. Tunggu raya nanti kot jalan-jalan jauh lagi. InsyaAllah. Tawau..nantikan ketibaan kami ya! Wassalam.
*Malam kami buat kenduri durian di rumah mak (3 biji ja). Uncle Black turut serta. Ngantoknya saya di office. Ngeh2~. Nantikan wajah Uncle Black (sepupu suami saya) nanti ya..
0
Sampai di hotel hampir jam 11.00 malam..terus semua kedebommm..tidur..saya pun mohon diri dululah ya..wassalam.
Penang : Misi Jejak Kasih #2
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Jam 8.00 malam kami keluar makan ja..Tapi sementara menunggu SIL, kami bergambar di bilik hotel bersama anak beranak...(gambar akan diupload kemudian ya....)
~ Adik.Mommy.Abg Long ~
Tadi kami makan di Pulau Jerejak..sampai ja, penuhnya tempat parking. Peniaga di gerai-gerai tersebut berebut promote supaya customer makan di kedai mereka..owh pelik juga saya rasa. Emm..lain tempat lain budayanya...
Adik dari dalam kereta tidur nyenyak..lebih setengah jam menunggu sajian adik terjaga dan meragam..last-last dah balik hotel baru saya teringat tiada langsung ambil gambar Jejak Kasihan Kasih...kesian betullah...hehehe...
Sampai di hotel hampir jam 11.00 malam..terus semua kedebommm..tidur..saya pun mohon diri dululah ya..wassalam.
0
Penang : Misi Jejak Kasih #1
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Assalamualaikum wbt...
Saya, suami dan anak-anak di Penang. Bertolak jam 10.45 pg dan sampai ke Terminal Feri jam 12.15 t/hari. Lamanya kami menunggu dalam jam 3.00 baru sampai ke pulau..cari-cari hotel SIL menginap x ketemu. Langsung kami bertemu di Pdg Kota..isi perut dahulu dan baru balik ke hotel..sekarang ni tengah berehat melayan anak-anak....
~ mommy ~
~ Sevaji the bOs ~
~ Heroin Jejak Kasih ~
~ Speacial Agent OsO ~
Belum sempat lagi bergambar sama SIL @ makcik mereka ni..owh ya, act SIL berkursus di Penang. Ya lah kan alang-alang jauh dari Labuan datangnya mestilah nak ketemu sama keluarga dan kawan-kawan di Semenanjung ni. Petang ni SIL ada misi Jejak Kasih bersama teman lamanya. Malam ni InsyaAllah kami berlima berjalan-jalan (tak tau lah nak tuju kat mana) menghabiskan masa bersama-sama. InsyaAllah. Esok petang SIL akan nak flight balik ke pangkal jalan Labuan...
Kami mengenap di Hotel Regal....ok sangat dan selesa. Price berpatutan. Anak-anak suka..hepi..sampai tak reti nak duduk diam..View pun menarik. Boleh lihat lautan yang luas. Anak-anak saya fuhhh...tak tau lah nak cakap...hahaha
~ ok lah kan..kecik-kecik berdikari sudah ~
~ Call boyfriend jap, wifi excelentttt!! ~
~ Abg Long Kasi bontot ~
~ Main bawah meja ~
Oklah. Nak bersiap-siap. Malam nak togeder-geder. Wasalam.
*Maaf kepada rakan-rakan opis tak dapat menyokong SKT n membantu Urusetia Makan..
0
01.04.2011
Dari Sudut Hati
miss ahjumma
pada
4/01/2011 11:10:00 AM
Apr 1, 2011
Labels: Anakku, Family, Muhasabah Diri
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
~ Syaitan Dassim ~
Assalamualaikum wbt...
~ Syaitan Dassim ~
~ wajah kesayangan hamba ~
Pernah tak rasa geram, tension, stress dan yang sewaktu dengannya. Saya kerap berubah mood. Kat Office bukan mainlah riang ria..tapi dah sampai rumah terus jadi isteri tiri mak tiri... (kejam bukan?) Saya percaya puncanya daripada "Syaitan Dassim." (Info daripada ceramah Ilmu Keluarga pada 22.03.2011)
Syaitan Dassim berada didalam rumah. Jika seseorang tidak mengucapkan salam sewaktu memasuki rumahnya dan tidak pernah menyebut nama Allah di dalamnya, maka syaitan tersebut akan menimbulkan perselisihan di dalam keluarga tersebut. Kesimpulannya, syaitan ini selalu ingin menciptakan ketidakharmonian dalam rumah tangga.
Jahat syaitan ni. So, kawan-kawan semua..apabila anda adalah orang pertama yang memasuki rumah mak sure langkah anda bermula dengan kaki kanan dan berilah salam..."Assalamualaina.. wa'alaibadillahhissolihin..."
Semoga kita semua dilindungi ya...
* * * * * * * * * *
~ Adik ~
~ my little angel ~
Usianya kini mencecah 1 tahun 2 bulan 3 hari..alhamdulillah. Kami dikurniakan sepasang cahaya mata yang nakal..hehehe. Ramai kawan-kawan yang kata.."seronoklah dah sepasang.." "senang lah dah sepasang anak ko..." "Owhh..sepasang ke...?boleh lah stop dah..." dan macam-macam lagilah. Pada saya dan suami...tak cukuplah dua orang... Maksud saya tak cukup nakal lagi ni..hehehe haruslah ditambah pada masa-masa akan datang..dan anak lelaki ke anak perempuan ke tak kisah lah kan. Tuhan dah bagi amik ja la. Semua manusia dah ditentukan bahagian masing-masing. InsyaAllah kalau ada rezekia dariNya...So...to my little angel "adik"..u bakal ada adik lagi pada masa akan datang..insyaAllah *wink wink (^_*)
Banyak lagi menaip..tapi nanti-nantilah..
Terima kasih sudi membaca...wassalam.
0
Sayang
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt....
Assalamualaikum wbt....
~ Program Cute Yang Saya Sertai ~
Kalau dulu, hari-hari pasti saya update blog. Sekarang, susah betul. Walaupun dah ada lappy sendiri..tapi masih tak punya kesempatan nak menaip. Kenapa ya?
Eh..tak boleh juga nak salahkan anak-anak. Biasalah budak-budak. Perangai sukar diduga..dua-dua sama ja. Yang besar makin banyak akalnya...yang kecil nak tunjuk kebolehannya. Tapi kesimpulannya setelah berhari-hari saya membuat eksperimen..puncanya bukan dari anak-anak saya. Tapi datangnya dari saya sendiri *wink wink ^_*
Masa tido bertambah, jumlah makan pun sama..haha macam mana nak cute?? Jogging la 47 round tiap-tiap petang pun kat mini stadium..ndak maunya turun berat badan..sama ja..gi mana sih?
Ya..kembali ke pangkal jalan ya sayang...
Gunakan masamu sebaiknya sayangku...
Anak-anakmu itu amanah Allah buat kamu dan suami... ;-)
wassalam...
wassalam...
*yang di sayang-sayang itu...sayalah...
0
...
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Assalamualaikum wbt...
Buat anak-anak mama yang di sayangi..
Maaf ya mama asik moody dan cepat marah lately..
Abg Long..maaf ya..kamu lah yang selalu mama marah...
Adik tak tau apa-apa..
Tolong ya bagi kerjasama...
Ntahla...
Hormon mama tidak stabil agaknya...
Malam ni, mama muhasabah diri sorang-sorang...
Tidur lena ya sayang..
Luv u so much!
Wassalam...
0
Entri Rindu...(?)
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Hari ini, hati saya teruja untuk menaip khabar di blog. Ntahkan apa, sekadar menurut sahaja jari jemari mengetuk lembut keyboard. (Benarnya, baru pulang dari kedai membeli kudapan office..hehe). Dan secara tiba-tiba hati ini begitu rindu pada blog saya yang sudah lama suram...
Assalamualaikum wbt...
Hari ini, hati saya teruja untuk menaip khabar di blog. Ntahkan apa, sekadar menurut sahaja jari jemari mengetuk lembut keyboard. (Benarnya, baru pulang dari kedai membeli kudapan office..hehe). Dan secara tiba-tiba hati ini begitu rindu pada blog saya yang sudah lama suram...
Sejak bulan lepas (pertengahan Februari) suami, adik dan sahabat-sahabat mereka aktif bermain badminton. Secara tidak langsung, saya turut serta tetapi bergantung pada waktu dan masa. Kadang-kadang mereka bermain waktu malam (hari bekerja) so, saya tak joinlah sebab Abg Long harus tidur awal untuk ke sekolah.
Tapi kalau hari sabtu atau ahad..seronoklah dapat ikut sama bawa anak-anak. (Kalau tak nak ikut pun, terpaksa juga ikut sebab suami ajak dan ajak juga..paksalah tu). Untuk menyibuk semestinya..itu wajib! Aminlah. Saya penat bukan sebab bermain sama tapi, penat melayan dan mengejar anak-anak.
Dah lama dah..setiap malam saya kepenatan. Hahaha..mesti dan wajib tidur awal atau biasanya saya tertidur awal tanpa sedarkan diri. Mungkin sejak saya mula berjoging (*eceh..eceh!). Mungkin juga kepenatan kerana dah join program CUTE..(*eceh..eceh...ecehhhh!). Buat masa ni, keadaan di rumah semua terkawal kecuali bab melipat baju. Sebakul sedang menanti...wah...Tunggu ya...insyaAllah saya akan usahakan malam ini pula...
Itulah maksud saya. Motifnya, nak bagi tahu di sini saya dah tiada masa jarang-jarang berkesempatan nak menulis di blog. Dan ada masanya saya rasa blog saya ini membosankan. (*maaf ya tulisankuchantique) Kalau ada yang perasan saya juga cuba tukar template tapi sudahnya, semua kembali kepada asal sebab boring sangat! Hahaha...poyokan?
Isi dan kandungan sudah diluahkan. Saya mohon untuk mengundur diri. Jika ada kelapangan saya akan masukkan gambar anak-anak untuk menceriakan entri saya petang ini. Itu pun, kalau ada masa lah ya..(maksudnya jika saya tidak ketiduran...) Terima kasih kerana memahami.
Saya sayang awak. Wassalam.
1
Menuju Puncak!
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Bukan AF ya. Saya nak story pasal ekspedisi 'Program Cute' mendaki Bukit Ungku Busu pagi tadi. Sebelum tu, saya memang ada mendaftar untuk menyertai program ni, cuma masa taklimat yang pertama saya tidak hadir. Semua yang hadir waktu itu dapat menyertai program ini yang dijadualkan berlangsung selama 3 bulan.
Kebetulan, salah seorang rakan pejabat menarik diri atas sebab-sebab tertentu dan telah 2 kali tidak hadir (masa tu dah 3 kali perjumpaan). Makanya, kawan saya yang seorang lagi call penganjur program ini dan saya telah dibenarkan menyertainya..seronok gila.
Bukan apa, kalau nak harapkan diri sendiri (orang yang macam saya) untuk bersukan..kirim salam lah. Alhamdulillah dapat menyertai program ni, saya cuma berdoa agar dipermudahkan segala urusan saya kelak..huhu...
Ok..penyertaan saya untuk pertama kalinya adalah mendaki Bukit Ungku Busu. Menuju Puncakkk!!!!!
~Kumpulan saya No. 4 (Riben Pink)..ada lagi 3 orang belum sampai~
~Dah pakai riben pink, kami sedang dengar taklimat~
~Tekun dengar taklimat...buat sedikit regangan. Pendakian bermula jam 8.50pg~
~Kami diminta mendaki dalam kumpulan, jika seorang berehat yang lain kena berhenti..semangat pasukan!~
~Group lain mendahului..cayok..cayok!~
~Kak Bib...semangat kental!~
~Eksyen ja lebih..hehehe~
~Macam tak penat ja kak liza..steady ek~
~Semakin tinggi..semakin curam...semakin getir~
~Kaki kena kuat ya kawan-kawan kalau nak mendaki~
~Yeahhh..kami sampai ke puncak jam 10.15pg (1 jam 25 minit) Kak Tun sedang mengarang....hahaha!~
~Nampak tak sungai dinding...~
~Kami dah sampai ke kaki bukit jam 11.30pg..(30 minit)~
~Menunggu peserta lain sampai...Then bersurai~
0
Bukit Ungku Busu
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
Bukit Ungku Busu. Bukit ini setinggi 331.4 meter (1087 kaki) adalah sempena nama Raja Engku Busu dari Selangor yang telah dijemput olhe oleh Sultan Perak dalam tahun 1840 an untuk menghapuskan kumpulan pengacau yang dikatakan sebagai lanun yang suka bersembunyi di kawasan Selat Dindings dan Sungai Dindings. Lanun-lanun itu sentiasa meronda di kawasan pantai dari Johor hingga ke Kedah dan menggangu kapal-kapal dagang Belanda, Inggeris dan Acheh. Walau bagaimanaun, Raja Engku Busu telah terbunuh dan gagal dalam misi tersebut. (Maklumat ini saya perolehi dari website MPM)
~Pemandangan dari puncak Bukit Ungku Busu~
Saya pernah mendaki sampai ke puncak..tapi itu dulu sebelum saya mempunyai dua orang anak..hehehe...mampukah saya menawan puncak Bukit Ungku Busu esok ya...? Wallahu'alam...
Wassalam...
0
Cutest Thing Ever!!
Bismillahirrahmanirrahim...
Kemaskini Entri --> 1514 pm (Font merah)
Owh..kenapalah ndak saya buat begini pada anak-anak saya...hehehe..
Ndak terfikir pula ya...wassalam.
Assalamualaikum wbt...
Kemaskini Entri --> 1514 pm (Font merah)
Owh. Saya di office. Ada ja kerja tapi masa saya check emel saya tadi ada satu emel bergambar yang sangat best!. Hehehe..saya terima emel berantai ni daripada Dayen (SIL). Thanks dear...makanya, saya tempek kat blog untuk tatapan semua...
Ini adalah petikan emel berantai tersebut....
CUTEST THING EVER!!!! This little girl’s mother is a computer specialist from Helsinki , Finland. While her daughter is soundly asleep, she creates a completely different world … from whatever she can find around her! That’s how both of them became really famous. What a truly fabulous imagination!
Ini adalah petikan emel berantai tersebut....
CUTEST THING EVER!!!! This little girl’s mother is a computer specialist from Helsinki , Finland. While her daughter is soundly asleep, she creates a completely different world … from whatever she can find around her! That’s how both of them became really famous. What a truly fabulous imagination!
Owh..kenapalah ndak saya buat begini pada anak-anak saya...hehehe..
Ndak terfikir pula ya...wassalam.
Subscribe to:
Posts (Atom)






























