Penang : Misi Jejak Kasih #3

Apr 4, 2011

Bismillahirrahmanirrahim....
Assalamualaikum wbt...

Sambungan misi Jejak Kasih. Kami anak-beranak bersarapan di Hotel tapi x sarapan sama-sama SIL sebab kami terlajak tidur..anak beranak diulit mimpi indah *agaknyalah...

Saya sukakan decoration di hotel tu..rasa tak macam di hotel tapi seperti kami di rumah sendiri. Lupa nak ambil gambar di lobi sebelum masuk kafe..Adik dan Abg Long teruja bermain di situ.

Selesai bersarapan kami bersiap-siap terus check out. Tak berjalan ke mana pun, fligt SIL dalam jam 3.00 petang bermakna jam 1.00 petang sudah perlu ada di sana check in lugage. Maka, kami sekadar meronda-ronda di Komtar. Owh, sebelum itu kami membelah belah jeruk di pasar jeruk (saya tak taulah apa namanya tapi berdekatan dengan Komtar) untuk di bawa pulang ke Manjung. Semestinya!

Penat meronda-ronda di Komtar kami makan kfc di bawahnya. Yang paling boring (mujur tak hilang selera makan) Abg Long menangis-nangis minta dibawa ke tempat game berhampiran. Bilangnya, nak naik kudalah, nak naik kapal layarlah. Siap minta wang lagi sama mama! Aduh! Nasiblah ada SIL dan kawannya..kalau tidak ehmm faham-faham aja lah...

Selesai makan dan bermain kami bergerak ke Bayan Lepas Airport..mengisi detik-detik akhir bersama...

~ Selamat Jalan makcik Dayen...insyaAllah...kita berjumpa lagi! ~

Kami terus bertolak balik ke Sitiawan jam 2.10 petang dan tiba alhamdulillah selamat tiba di rumah jam 5.15 petang. Dalam perjalanan Abg Long pula tiba-tiba mabuk dan muntah di dalam kereta.  Nasib baik dah sampai Manjung masa tu. Berhenti tepi jalan cuci-cuci apa yang patut. Dah sampai rumah still lemah Abg Long..bagi mandi baru dia segar. Kasihan.

Sekian sajalah kisah kami sekeluarga. Tunggu raya nanti kot jalan-jalan jauh lagi. InsyaAllah. Tawau..nantikan ketibaan kami ya! Wassalam.

*Malam kami buat kenduri durian di rumah mak (3 biji ja). Uncle Black turut serta. Ngantoknya saya di office. Ngeh2~. Nantikan wajah Uncle Black (sepupu suami saya) nanti ya..