Mak

Apr 4, 2011

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...

Saya cemburu bila melihat mak orang lain sihat. Huh! Mak saya bukan x sihat..tapi 'sihat dalam cara dia' (menanggung penyakit diabetes). Tahu kan maksudnya. Ke dua-dua belah kaki mak penuh dengan parut marut.

Sejak minggu lepas, asyik cakap nak pergi rendam air panas lah, air masin lah, minta carikan ubatlah. Gara-gara kakinya bertambah-tambah gatal. Huhuhu...saya faham tapi saya ntah tak tau nak cakap macam..yang menanggung ja tahu. Saya tak nak bebel kat mak..sebab nanti mak yang terasa.


Paras gula dibadannya pun sudah 13 hari ini. Tinggilah tu. Bila saya kata mak makan manis..sebab itu lah tinggi jadi gatallah kaki mak tu. Mak tak percaya dengan kata-kata saya. Mak kata, mak tak makan manis pun..mak tak makan nasi dah dua hari. Mak kata biarlah mak tak makan. Huhuhu...saya diam ja la. 

Fikiran saya melayang-layang ntah kemana..fikir kalau-kalau..ehmmm *isk..sik nangis jap eh (tak boleh nak tahan dah....

Kalaulah mak tahu betapa saya sayangkan mak..apa yang abah dan kami semua larang semua tu adalah untuk kebaikan mak..sebab kami semua masih perlukan mak..kalau mak tahu...huuhuhu Allah...

Selamat Hari Lahir Mak...sayang mak!! (walaupun anak mak ni sebenarnya tak pandai nak tunjukkan rasa sayangnya pada mak..uwaaaaa!!)

Wassalam.

0 kOmEn:

Post a Comment