Berita Terkini

Feb 3, 2011

Bismilahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...

Mengenai berita kebakaran di kg suami saya semalam, anda boleh lihat gambar kejadian di sini. Sebelum itu, dalam entri saya sebelum ini, ada saya khabarkan rumah nenek wariya turut terbakar. Alhamdulillah. Tersalah info semalam. Dengan kata lainnya, rumah nenek wariya selamat. Alhamdulillah. Saya nak ucapkan takziah kepada semua mangsa yang telah kehilangan rumah dan harta benda. Semoga mereka dapat bersabar dengan musibah ini. Allah. Dimana-mana saja Tuhan akan menguji hamba-Nya. Syabas juga kepada pasukan bomba. Kata mama awal pagi tadi masa suami saya call, dua orang bomba cedera kerana terjatuh. Kasihan.

Rupa-rupanya, hari sebelumnya juga ada kejadian kebakaran di Esbok, Tawau sehingga mengorbankan 50 buah rumah. Boleh tengok gambarnya di sini. Mungkin ahli bomba juga sudah kepenatan kan. Kasihan. Saya tarik balik kata-kata bengang saya kepada bomba semalam. Maaflah, kami sudah salah faham. 

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Selepas Zohor, seperti yang dijanjikan saya, suami dan anak-anak bersama-sama mak, SIL, ecah dan Mak Andaknya ke Sutera Perdana mencari kain. Kain ni untuk tema kami di hari perkahwinan Adik Bongsu kami BOB. Ok..InsyaAllah kami sekeluarga akan memakai tema Purple. semuanya Dark Purple. Hopefully, bila  dah siap baju melayu dan baju kurungnya...lebih lawo lah ya. 

Stop pasal baju tema. Nak cerita pula kejadian petang tadi. Petang tadi mak, abah, dan keluarga kakak datang ke rumah. (* semakin laju saya menaip, semakin laju pula cecair sebelah kanan hidung saya mengelir keluar..hehehe) Abah macam biasa busy melihat kawasan kebun sebelah rumah. Amin pun samalah dengan atuknya. Yang lain di dalam sedang disajikan oleh suami dengan menonton filem Hantu Kak Limah Balik Ke Rumah. Memang lawak, gelak terbahak-bahak sampai tak sedar anak saya (Adik) dah merangkak ke luar pagar rumah. Hahahahaha....

Sejak saya berpindah ke rumah tetap saya ni, saya akan memakai tudung setiap kali melangkah kaki ke luar. Alhamdulillah saya berubah berbanding dulu sekadar berseluar pendek. Huhu...Ok ok..oleh kerana tiba-tiba tersedar Adik hilang saya dengan sepantas kilat berlari ke luar..huhu malunya!!! Adik digendong oleh jiran sebelah yang sedang bermain badminton. Suami saya yang ikut berlari yang ambilkan adik dari tangan jiran tadi. Wahhh...malunya aku!! Satunya, malu sebab anak tetiba hilang macam tak reti jaga anak..yang satunya lagi dah tentu lah tak pakai tudung serkup kepala...huhu!

Adik..can not..can not. Ingat pesan Abg Long mu ini..Malam ni, suami dan si Adik awal tidur. Letih agaknya, jadi Abg Long boring main sorang-sorang. Nampak ja kamera, Abg Long minta ambilkan gambarnya. Allah. Yang seorang ni pun, dah persis model tetap saya ni. Kalau la masih pakai kamera lama..agaknya jenuhlah saya nak beli kodak...hehe

Ok lah. Saya pun nak masuk tidur with Abg Long sayang. Selamat malam ya. Wassalam.

0 kOmEn:

Post a Comment